2016(e)ko irailakren 22(a), osteguna

1 KAPITULUA. 3D MODELAZIOA:MATEMATIKA ETA GEOMETRIA. TEKNOLOGIARAKO ERREMINTAK. OTEIZAREN ESKULTURA METAFISIKOA.

Matematika arloan, geometria eta bolumena uztar ditzakegu, Blender lagun. Ariketa honako hau da: Blender erabiliz, kuboa 3 piramide berdinez osatua dagoela frogatzea. Geogebra softwarea librearen adibidea ikus dezakezu jarraian.




 

Karratuarean azalera lortuko dugu. Ondoren, 6 karratuz osatutako kuboaren bolumena. 3 piramide berdinek osatuko dute kuboa. Kuboarearen aldea oinarritzat duen piramidearen bolumena, kuboaren bolumenaren herena izango da.



https://youtu.be/957CfI9Os9Q

Gure asmoa, Blender erabiltzean, ikaslearen sormena zabaltzea da, aukera ezberdinak jorratuz, 3D digitala erabiltzerakoan. Adibide horren ondoren, TETRAEDROA garatuko dugu.










































Wikipedia euskaraz: Tetraedroa lau aurpegi dituen poliedro bat da. Erpin bakoitzean hiru hiruki elkartzen dira eta guztira lau hiruki ditu. Lauak berdinak badira tetraedroa erregularra izango da. 

5 poliedro erregular besterik ez dago, solido platonikoak deiturikoak. Aldeen eta erpinen arteko erlazio berdinak errepikatzen dituzten poliedroak dira (Irudia: wikipedia euskaraz).




https://youtu.be/sNS90MEB6Gs

Marrazketa teknikoan, espazioa eta objektuaren nahitaezko analisian, bista geometrikoen, edo bista axonometrikoaren ulermena eta erabilera menderatzea garrantzitsua da. Ikasleak, gaitasunak eskuratzeko  matematika, teknologia, marrazketa eta beste arlo batzuetan ere, espazioa ulertu behar du bi dimentsiotan dauden marrazki-planoetan. Horretan lagungarri izan dadin, bistak lantzeko ariketa daukagu hemen, Blender erabiliz egina.

https://youtu.be/fYkBB5M_AsM


 Plastika eta ikusizkoen arlorako, Oteiza artegile handiaren eskultura metafisiko bat  garatuko dugu digitalki.

https://youtu.be/F6b7XkyGT88


Azkenik,Teknologiaren arloan sartuta, erreminta bat diseinatuko dugu 3D moduan eta hainbat diseinu eta forma erantsiko dizkiogu: bihurkina eta punta ezberdinak.


https://youtu.be/m-CuO9aNqzw






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkin bat