Plastika eta
Ikusizkoen Hezkuntzan Blender programak lagundu dezakeen guztia ezin
da kapitulu honetan erakutsi. Sormenaren eremuan, ideia eta gidoia,
espazioa, konposizioa, argitasuna, isla eta distira, argazkigintza,
kolore eta testurak, adierazpena, mugimendua, kameren errealizazioa,
audioa, soinu efektu eta musika, efektu bereziak eta abar luzean
parte har dezake, guztia sortzeko gai delarik.
Gogoratu behar da, beste berrikuntzen artean, Blenderrekin 3D eszenan objektuen testuretan zuzenean, 3D eremuan eta digitalki, pintatu dezakegula.
Gogoratu behar da, beste berrikuntzen artean, Blenderrekin 3D eszenan objektuen testuretan zuzenean, 3D eremuan eta digitalki, pintatu dezakegula.
Batetik, aulki bat
sortuko dugu 3D moduan eta kameraren ikuspuntua aldatuz, aulkiaren
ikuspuntuak eta itzalak analizatuko ditugu (tarteka argiaren kokapena
aldatuko dugu). Argi-iluna lantzeko balioko liguke, behin 3D objektu
eta eszena sortuta, argia eta kamera kokapenak marrazki-irudi sorta
sortuko baitigu.
Bigarren ariketan
eszena sortuko dugu, mahaia eta katilu batekin. Aurreko ariketaz
gain, katilu eta mahaiari testurak txertatuko dizkiegu, erliebea
landuz, isla eta argiaren kolore aldaketa. Blender ahalmena itzela
da, argiaren parametroen lanketak monografikoa eskatuko luke eta
itzalen trataerak beste hainbeste. Gure kasuan, azaleko lanketa
egingo dugu, ikusleak erraz programa ikasteko.
Hirugarrenean,
irudiak plano gisa erabiltzeak izan ditzaken aukera ikusiko dugu,
marrazki bizidunetan zein aurkezpen bideotan erabiltzeko, azaletik
bada ere. Horretarako, Renderizazioa ongi egiteko, planoen Nodo
egitura ikasiko dugu.
Azkenik, 3D eszena
arruntak marrazki bizidun bihurtzeko Freestyle Renderizazio mota
ikusiko dugu. Honek, marra eta distiraren modua egokitzen du horrela
gerta dadin.
Honako bideo
tutorial hauetan, oinarrizko azalpenak eskaintzen dira. Aukera ugari
eman daitezke, parametro eta eszenaren konposizioen aldetik, frogatuz
lortzen diren emaitzak bideratuko dute helburua lortzeko lana. Proiektuaren arabera, gidoiak agintzen duen helburua lortzeko, sormen-eremu ezberdinekin lan egingo dugu. Musika eta audio efektutik hasita, eszenografia, errealizazioraino, diseinu guztietatik igarota. Programak ere zeharka erabiliko ditugu. Blenderrekin lor daitekeena beste programekin lantzea norberaren erabakia da. Software libreko programen zerrenda posiblea: Blender, Inkscape, Gimp, Libreoffice, Audacity, LinuxMediaStudio, SimpleScreenRecorder, Librecad, Openshot, Videolan, eta web erremintak.
Edozein proiekturen
lana, konplexua eta luzea gerta daiteke. Animazio lanetan sarri
gertatzen da. Hemen erakutsi ditugun adibideak sinpleak dira. Atal
guztiak sakon landu daitezke, ideien menpe, gidoiari lotuta.
Bi irudi, testura
berdinean nahasteko prozedura daukazue hemen. Nodoen irudi-eskema eta
bideoa.
Irudi bakoitza klikaturik bideo tutorialera eramango gaitu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina